Medicinsk yoga

Anmälde mig och gick på en prova-på lektion med medicinsk yoga. Det var långsamt och skönt. Tid för reflektion! Jag försöker ta mig ordentligt med tid för meditation. Har fått låna en skiva av en vän. Somnar ofta, men det sägs att det undermedvetna tar upp det som sägs, så jag får väl hoppas på det. Går en hel del, det är härligt att det äntligen blivit kallt! Skönt att komma hem efter en promenad och ta en varm dusch! Jag försöker även göra allt det där som finns på min "att-göra lista". Glömmer hälften men får oftast något litet gjort och det är gott! Längtar efter att få börja arbeta, men det är inte läge ännu. Sover iaf, de flesta nätter och känner att det gör gott!
Längtar efter sommaren eller framförallt efter ljuset!
 
Bönen ger kraft!
Gud du som själv är relationer, Ge mig lyhördhet inför andra, utan att glömma mig själv. Ge mig öppenhet, även om det sårar ibland. Lär mig ta del av vad andra ger mig utan att ta över deras liv, ge mig mod att sätta gränser och inlevelse var andra sätter sina. Hjälp mig vila i tillit, Utan bitterhet över det förgångna Eller otålighet inför framtiden. Gud i dina händer Lämnar jag allt det som hindrar mig Att leva närvarade i det som sker. Viska förlåtelsens mysterium i mitt öra Så att jag får kraft att bara vara.
 
Relationer... mm, mina fina vänner!
1 Mikaela Wickbom skriven

Mmm...njut...det gör jag. Av din fina text och dina fina bilder. Njut att friden. Och minns att den kommer tillbaka. Igen och igen och igen. Varm kram Mela

Svar: Kram... Ja, jag tror på Friden! Njuter när den infinner sig!
Carina Norlén

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: