Nytt kyrkoår

mm, så Gott nytt år! Drygt ett år sedan sist. Nytt arbete och nya människor i vardagen, och jag då? Ganska likadan, tror jag. Uthålligare än tidigare, lugnare men ganska ensam. Att flytta till ett nytt land utan att kunna språket är på ett sätt komplicerat men på ett sätt inte. Lätt att slippa undan när man inte kan eller orkar kommunicera, men kommunikation funkar faktiskt alltid. Kropp, ansiktet, händer, ord.... jo, det går! Tar kanske längre tid men... det går. Gäller bara att hitta formen, våga se varandra i ögonen och göra vårt allra, allra bästa. Fortfarande inte enkelt, men om vi vågar göra vårt allra, allra bästa.... når vi ett steg till.
saknar min älskade Elna, ellaproppellerelna... Spikes polare och min allra käraste, älskade hund, bästa arbetskamraten som hjälper mig tolka, förstå och skratta åt/med arbetet. Fina, fina Elna❤️
ett och etthalvt år kvar.....
 
j
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: