Tid med Gud...

 Tid med Gud... på olika sätt, idag blev det i Strängnäs Domkyrka med en nära vän. Skönt att gå i högmässan och inte vara känd, att inte vara i tjänst, aktivt. Dagens text handlade om medmänniskan och att vara medmänniska. Orden i Romarbrevet 13:8-10 som handlar om kärleken mellan människor, och att kärlek inte vållar något ont som är det goda. Jag önskar att världen vore sådan, att kärleken är svaret och att vi alltid vill varandra gott! Men vad är det att vilja gott? Vad är det att älska sig själv för att kunna älska någon annan? Vad betyder det för mig? Och vad betyder det för dig? 
Idag insåg jag att jag tolkar och förstår kroppsspråk på ett sätt som den som förmedlar kanske inte alltid förstår. Egentligen har jag nog förstått det för länge sedan, men tydligheten i minspelet blev klart för mig idag. Vad kan jag acceptera? Vad kan jag inte acceptera? Är det okej att jag protesterar? Och, Ja, det är klart att jag SKA protestera, när jag blir ifrågasatt... oavsett om det är språk, skrift, minspel eller kroppsspråk! Älska, älska, älska...vad är det egentligen? Tackar för de människor som visar vad det är att älska i pratktiken! Så tack Lee & Eva! Tack Marina & Uffe! Ni visar mig att det finns kärlek i världen!
Bild då? Vad visar på kärlek för mig? Naturen... är ju kärlek från Gud!
 
 
1 Ulrika/Ullis skriven

Hej, anat men inte velat fråga. Hoppas, lugnet, stillhet och vänner kan ge dig kraften och lusten tillbaka. Kram

Svar: Tack Ulrika! Jag räknar med att lust och ork kommer! Kram
Carina Norlén

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: