Twitter

Twittrar ... orken är lite bättre och vill försöka göra skillnad! Det där, att bry sig, väcka debatt... jag kan inte så mycket om twitter trots att jag har haft ett konto i tre år.... fast, poängen är ju verkligen det korta snabba, reflektionen kring en fråga som är angelägen!
 
Frågan just nu är, psykisk ohälsa... såklart! Det händer så mycket i min lilla värld..... att försöka förstå vad det är... det här med psykisk ohälsa. Vi människor GÅR sönder ibland.... då måste andra finnas runt omkring. Men skamen och skulden .... är så stor! Rädslan både från den som drabbas och den drabbades omgivning blir så rädda! Vi behöver inte vara rädda! Det är naturligt, att vi är svaga ibland och behöver stöd men problemet är väl kanske att vi är alldeles för många som är sköra och utarbetade. Många har med sig ryggsäckar från barndomen som såklart dyker upp! Vi kan aldrig springa ifrån vår historia, den är en del av oss!
 
Det viktiga är .... att vi som finns på olika platser i samhället inte är rädda! Speciellt du som arbetar som chef! Ge människor en chans till och ytterligare en chans och en till.... Jag tror och längar efter ett samhälle där vi tar varandra på allvar som människor. Att vi är ett pussel och ibland saknas en del, någon gång har en pussselbit gått sönder men om vi hjälps åt kan vi hitta en plats åt alla! Alla vill helst vara med, vara viktig, betyda något... det är min övertygelse! Men DÅ MÅSTE VI hjälpas åt. Så du, kära arbetsgivare .... var inte rädd! Jag har turen att ha stöd från både arbetsgivare, familj och vänner! Det är inte alla som har den lyckan. Så vi får hjälpas åt, så att flera får möjlighet att vara med i vårt samhälle!
 
så läs! diakonibloggen och Thomas Sjögrens inlägg på twitter... samt mängder med andra kloka människors tankar! Vi måste våga, våga bryta skamkänslan kring psykisk ohälsa! @kaschkas
 
 
Bilder då....vad behöver man efter ett brandtal? eller vad det nu var? Att vi hjälps åt! Såklart!!! 
 
 
Krabbfiske!
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: