Får nog av allt...

Rörigt i huvudet, pallar inte trycket... känns det som. Fast .... på något sätt går livet vidare. Tankar om allt och ingenting, dyker upp. Orkeslöshet, vilka val ska jag göra för att vara PK? Vill jag vara PK eller vill jag ifrågasätta? Vad är mitt uppdrag som diakon? Då är det ifrågasättande för den minsta! Just nu tillhör jag gruppen de minsta....
1 Nissan skriven

Som Diakon behöver Du inte göra något alls!
Bara vara - i nuet! Där, just nu tillsammans med
din medmänniska!
Lyssna!
Jesus sa att vi måste bli som barn!
Ärliga, nyfikna...ja, du vet hur barn är.
Resten fixar sig, jag vet :)

Svar: Tack för din visdomsord! Lätt för mig att tappa bort mig. Att jag tror att jag måste prestera.... Kram Carina
Carina Norlén

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: