Om processer

Att sätta igång processer är enkelt, det är inte lika enkelt att fullfölja linjen i en eller flera processer. Att bli sjuk och få diagnosen utmattning, depression är en svårighet. Vi som hamnar här är ofta intensiva och vill mycket, har många bollar i luften. Att bli sjuk.... ja, det händer ju inte över en natt. Det är en kombination av många olika byggstenar. Jag tänker som så att när en gammeldags vågskål är fylld med lika mycket i båda skålarna, då fungerar allt, och det fungerar så länge som inte båda skålarna är fyllda till bredden. Min bild är vågskålen eller gungbrädan överbelastad i båda ändarna, så den bryts på mitten! Då tar det tid att plocka ut allt från skålen, plocka upp barnet, borsta av det, plåstra om, krama... och sedan reparera! När man reparerar så tycker jag att det alltid dyker upp nya problem som måste fixas, så att det ska bli starkare, jag vill ju inte att det ska brytas på samma ställe igen! Den här gången ska det hålla! 
Så tänker jag om utmattnings depression, det blev fullt i båda skålarna... det privata och professionella. Jag slog i backen och nu måste jag plåstra om, borsta av, krama, ge tid för gråten.... Orken finns inte just nu, men var inte rädd... som Bo Setterlind säger i psalmen... det finns en bro. MEN det är inte farligt! Det tar tid, tid, tid.... var inte rädd!
 
1 Mikaela Wickbom skriven

"Var inte rädd, jag går bredvid dig. Kom ta min hand. Jag håller i dig."
Kärleksvisan

/Kram Mela

Svar: Försöker att inte vara rädd... men blir nog mest rädd för andras tankar och hur jag ska hantera dem! Kram, kram
Carina Norlén

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: