Mörkret tog över

 
Det går snabbt, att kastas mellan hopp och förtvivlan. Från att se möjligheter tog mörkret över mig igår. Allt blev bara mörkare och mörkare, mer och mera hopplöst. Hur ska jag kunna något? Garderober blir det iaf inte den här veckan. Har ingen ork Eller ens möjlighet att få kroppen att lyda. Hjärnan ser till att jag får en massa hjärnspöken som inte går att mota bort. Det behövs så lite, så lite för att jag ska gå igång. Ett tidigare samtal, ett sms. Jag är inte tillräckligt stark för att ta till strategier, de strategier som jag får lära mig att mota bort tankarna. Det är svårt, det här med kroppens behov och hjärnans makt. låter jag hjärnan ta över? Hjärnan tar kommandot, vilket gör att jag inte orkar gå på yogan och knappt gå ut. Det krävs en stor nästan fysisk ansträngning att gå ut ur lägenheten just nu. jag klara knappt av att utföra det jag måste, allt görs i sista stund. Idag är måsten att träffa min läkare. 
 
 
P.s bilden är från Facebook och krossa jantelagen!
1 Peter PC Carlsson skriven

Jag vet inte vad som hänt dig. Det låter som stress, känner igen din beskrivning.

Det finns inga måsten Carina.

Svar: Ja, stress i kombination med livet! Du vet! mmm, ja, nej inga måsten... men du vet, när man är fostrad i arbete... när jobbet är viktigt, för det är en del av min identitet! Måste hitta en annan identitet.... den som jag oxå är! Lätt att köra en variant när man kör kurs... Carina är.... dotter, syster, mamma, bilförare, versamhetsutvecklare, pedagog.... ja,ja... lät som en plätt! Men nu är det verklighet! Vem är Carina utan jobbet? Kram PC
Carina Norlén

3 Mikaela Wickbom skriven

Hittade en fin hoppfull blogg. Vill dela den med dig, men vet att det kan bli för mycket. Så jag litar på att du gör det som passar för dig. Läs, när och om du har lust. Hoppa över om det passar för dig.

http://komtillbaka.blogspot.se/

Jag vet hur svårt det är att orka. Känner ingen mig så väl.

Du är ok, när du har kraft och livslust. Du är lika ok, när mörkret lägger sig. Du är alltid ok. Varje ögonblick och varje upplevelse du har är en del av Din resa. Oavsett ljus eller mörker.
Varm kram från Mela

Svar: Mmm, tack för tips! Ska läsa det jag orkar, men kan återkomma senare oxå! Du, vet... när mörkret blir för tungt då... försvinner hoppet. FAST jag är glad, det känns inte lika svart! Jag tror att det är viktigt att vi skriver om det här vi är med om, så att vi kan lätta på skammen kring att inte fungera som vanligt! Kram, kram!
Carina Norlén

2 annelee skriven

Kram till dig. Acceptans ♥

Svar: Ja, jag vet... acceptans... så himla svårt när man vill Nu! Kram!
Carina Norlén

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: