Hjälpas åt

 
Jag önskar att jag var lika klok som gässen, att vi hjälps åt att leda när livet är tungt. Jag är inte så bra på det just nu, men hoppas på att bli bättre. Jag har den där ryggsäcken som tycks ha blivit fylld med många konstiga saker, en del som jag glömt bort. Du vet, det är som den där bananen du glömde efter skolutflykten eller till lunchlådan och som blev liggande längst ned i väskan. Bortglömd, brunmörknande och till slut spricker skalet och det börjar kladda ut i väskbotten.... då måste du rengöra väskan, det tar tid, det är jobbigt och du bara undrar.... men hur kunde jag???!!! Såååå onödigt! Jag behöver gå igenom min ryggsäck, så att jag hittar bananen som ska kastas. Kanske hittar jag även annat som jag faktiskt behöver använda! Livet är såå långt och samtidigt så kort! Hur ska jag göra för att använda det klokt? Ibland känns det som om jag måste snabba på allt, och ibland som om.... låt livet ha sin gång. För samtidigt så är livet oändligt, fantastiskt och så svårt. Island får symbolisera oändligheten....
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: