Energitjuvar

Små, små saker som stjäl min energi.... Pratade med en vän som för hundraelfte gången påminde om att lista energitjuvarna.... Varför är det såååå svårt att bli fullt medveten, så medveten att jag tar tag i dessa tjuvar? Orkeslösheten är fruktansvärd! Det pressar, gör att jag tar dåliga beslut som jag sedan blir orolig för.... Hur svårt kan det vara? Att göra om och göra rätt? Fast, vaddå, rätt???
Energitjuvarna är allt mellan himmel å jord... Bokhyllor som borde flyttas, eluttag som borde fixas, städning, lämna tillbaka felköpta prylar, hålla alla uppdaterade, tvätta bilen, jobbet, jobbet.... Åså det här att aldrig bli frisk... Hur svårt kan det vara? Vad måste brytas? Vad måste ändras? Vad är det för fel? Lever jag galet? Borde jag släppa allt och bo under en bro? Vad behöver jag ändra på? Önskar att jag fick svaret.... Snart, snart....
Vet inte hur och vad jag ska göra! Titta in i en eld och bara vara? Vara kreativ? Hjälp!
1 Monica Walker skriven

Jag tror att den dan du slutar vara otålig kommer du ha svaret.

Från en utbrändhet fungerar det inte att stressa fram något. Hur gärna man än vill. Orsaken till att man blir utbränd är ofta att man gör saker hela tiden, ska vara så duktig och sätter sej själv i sista hand.

Tålamod. Håll ut.

kram Monica

Svar: Åhhh, ja, jag försöker.... Och tålamodet tryter....precis som du säger.... Jag ska försöka stilla mig och se möjligheter i lugnet ..... Svårt, såååå svårt! Kram
Carina Norlén

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: