Oklok?

Vad är det att vara klok? Jag försöker vrida och vända på det mesta, men till slut verkar hjärnan ge upp och bara förvirra mig och den eventuella stackare som försöker lyssna på mig! Det gör mig ledsen, förvirrad och framförallt trött. Nu, är läget.... Börja jobba och förhoppningsvis skaffa den där drömvalpen.... Senare i höst..... Kommer nog valpen, hit till oss! Ser en tillfrisknings process som ska fortsätta, rakt uppåt.... Förstås! Genom hunden och mitt, vårt engagemang i valpen. Ut, ut måste jag ju då! Träffa människor, lära mig nya saker. Promenera, gå i skogen.... Hoppas att det är klokt! Jo, men det är klokt! All forskning säger att det är ett gott sätt att tillfriskna på. Har nära bevis på det oxå. Så jag tror på det! Mormor hade alltid hund, den period hon inte hade någon vovve blev hon ensam.... Kanske rädd .... Jag tror mormor hejar på att jag ska ha hund.... Igen.... Äntligen, säger hon nog och ler! Skulle nog helst ge hunden en bit hårt bitsocker från burken i skafferiet.... Där det hårda bitsockret alltid funnits.... För människor och hundar ;)
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: