#otillracklig

 

Aftonbladet har börjat med en serie i hashtaggen otillräcklig.... Tusan va´ bra! Det som kampanjen (H)järnkoll jobbat med i flera år, börjar få genomslag! Underbart att flera och flera börjar våga prata om vad som händer när vi stressar som tokar, försöker vara duktiga, i stort sett perfekta. Vad det nu är... men vi skapar det "perfekta" i våra huvuden. Sedan står vi där med skammen att vi inte lyckades uppfylla det vi ville. Nu hjälps vi åt att se varandra som den vi är, helt fullt tillräckliga som vi är. Vi gör alla så gott som vi kan. Vill sprida länken till Aftonbladets artikel där Cecilia Forss berättar hur det var för henne. Det är ingen skillnad om du är känd eller inte, när vi pressar oss för hårt kan det hända.... att tårarna bara rinner, att magontet blir ännu värre, att det onda sätter sig någon annanstans, att ångesten tillslut bara väller fram. Då har du inte lyssnat på ditt inre jag. Precis så gjorde jag! Nu har jag väldigt, väldigt sällan panikångest. Jag har äntligen börjat lyssna på mig själv när det gäller just det! Fast jag har fortfarande mycket att hitta rätt till. Blir bra tillslut!
#otillracklig
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/otillracklig/article19385777.ab
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: