Lycka

Lycka kan vara så mycket! tycker att jag har lärt mig se de små sakerna med större tydlighet nu.
Det här med att ha familj och vänner. Just nu är mitt fokus framförallt på vänner. Min vän som jag lärde känna 1983 på ett stort tältläger i Dalarna, vi har fortsatt ha kontakt men sedan 2006 har jag inte hört av mig! Ork har inte riktigt funnits att formulera mig, jag har inte haft koll på vart jag befunnit mig i livet. Allt har gått upp och ned.
Året 2006 tog jag steget lite mera ordentligt att ta tag i drömen att utbilda mig mera för att komma ytterligare några steg närmare till att vigas till Diakon. Stort steg, stor dröm... speciellt när inte alla bland mina närmaste tyckte det var en god idé. Det blir konsekvenser av en sådan dröm! Att hitta tillbaka till mitt inre genuina jag och jag är ju inte färdig ännu! Jobbar fortfarande... vissa dagar hårdare än andra.
Men valet att följa den store mästaren, får konsekvenser! Lämna allt för att följa.... Lärjungarna lämnade för att kunna följa. Jag lämnade... för att hitta... ja, vad? Kärleken till medmänniskan, till Gud... till det som är större....
 
Nuuuu, njuter jag av en veckas innerlighet, men fin vän och hans familj! Men lyckan att kunna känna ork att inkludera flera utan att bli trött, är fantastisk! När ytterligare en underbar vän med dotter dök upp och vi fick en fantastisk kväll på altanen tillsammans! Jag kan inte känna mera än stor tacksamhet och lycka! Vilken rikedom! Relationer är mer värda än alla pengar i världen! Låter "klyschigt" och det är det kanske på sätt och viss, jag har trots allt lyckan att ha pengar, kunna erbjuda boende och mat för mina vänner. Iallafall just nu!
 
 
Ytterjärna! 
 
 
Bada! JAAAA!
 
 
 
Älskar stillheten, ljuset, vatten och vänner!