Fri...

Fri, vilket fint ord! Att vara fri, ha frihet! Wow, det vill jag ha! Tänk när jag själv väljer, helt och fullt bara utifrån mina egna behov! Utan känsla av obehag, att såra någon eller några människor! Bara vara mig själv och utifrån mig själv ..... Välja!
Att vara fri från att bry mig om vad andra tänker och tycker, om mig, om mina åsikter. Det har inte varit en så stor och viktig del i mitt professionella liv, där har jag hanterat. Det är just detta med det privata.... Där har jag ingen strategi, ännu så länge. Jag har inte övat upp mig, hur ska hantera, agera.... Men, det är klart jag ska lära mig!
Tacksam för människor som kommer i min väg, som hjälper mig se mönster, se att även jag har behov, vågar fråga, peppa, bli sur och kanske arg men vågar stå kvar! Står kvar även när jag är knasig, korkad och inte fattar! När min hjärna inte är som den ska, jag behöver er - dig!
Kärlek är ordet, tror jag.... Kärlek till människan och att det faktiskt,...."Löser sig" ... På något sätt blir det bra tillslut.... Även om jag är "slut" just nu! Det måste bli bra, även om det inte blir som det var!
 
Kanske lite väl hårt för alla människor jag möter, men för den/de som står allra närmast, tror jag att den lyhördheten måste finnas!
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: