Kroppens behov

Bra eller dåligt? När kroppen skriker efter godis och socker..... Ska jag ge efter eller inte.... Vad blir effekten av att ge efter? Och vad blir effekten att inte ge efter? Idag klarade jag inte att stå emot! Längtade efter godis, en tidning och ligga i sängen och läsa. Det blev godis men ingen tidning... Hjärnan sa nej, bara av att titta på framsidan på affärens alla tidningar. Sängen och godis.... Fast det blir inte så gott.... Inte så där gott som jag trodde och längtade efter! Vila blev det iaf. Sedan var det dags att fylla i blanketter till CSN, inte lätt när hjärnan inte riktigt vill förstå texten. Vad vill de egentligen veta? Ska de ha kopior på allt? Blir tokig! Får läsa igen om en stund! Orkar jag det då? Ja, kanske..... Får se!
Längtar, längtar.... Efter ork, efter mera glädje..... Vad är glädje, lycka? Vad är egentligen ork? Tänker Maria, Jesu mor. Tänk att som en ung flicka få det förtroendet.... Att bära Guds barn. Hur var det med hennes ork? Hennes glädje och lycka? Säkert både och.... Säkerligen en del rädsla också.... Vad kan jag lära mig, försöka förstå om mig själv i förhållande till texterna?
Guds mäktiga verk
Gud som är alltings ursprung, vi tackar dig som utvalt Maria till mor åt världens frälsare. Fyll oss med din nåd så att vi, liksom hon, säger ja till din heliga vilja. Genom Jesus Kristus, vår Herre. Amen
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: