Platser

Tänk vad platser kan göra med en människa! I alla fall med mig!
 
Från att ha varit lugn, i skogen.... känner jag att jag blir speedad av att närma mig Södertälje. Trots att jag egentligen inte har en massa "måsten". Kroppen blir spänd, huvudvärken börja komma tillbaka.
 
Jag vet att jag måste kolla bl a bilförsäkringen, se till att altanen blir i brukbart skick, planera sommarens aktiviteter, få allt att gå ihop ... egentligen roliga saker. Ja, kanske inte försäkringen....
Men från att ha fått lugnet i kroppen och huvudet... till att börja maxa upp farten igen.... varför händer det? Varför kan jag inte vara så där avslappnad som jag varit i drygt en vecka? Det är som om andningen och tankarna stannar i huvudet, längs ned de kommer är, i halsgropen! Magen känns både hungrig och proppmätt.... Oronn sprids som kolsyra som hälls upp i ett glas, lite från början och så bara exploderar det med massa kolsyra, när glaset fylls.
 
Är det en massa "måsten"? Som jag gör större än de är? Är det en bekräftelse på att jag är sjuk, att komma hem och inte ha jobbet att gå till? Inbillar jag mig att jag har någon sorts semester när jag inte är hemma i lägenheten? Vad händer? Vad handlar det om egentligen?
 
En diskussion på facebook handlar om Lycka och vad lycka egentligen är.... intressant med alla tankar... och vill så gärna hänga med i svängen och krumbukterna i att tänka,. Men hjärnan säger... nej, tack! Just nu!
 
Har varit så tacksam för jag har kunnat läsa lite, även om det är litteratur som jag läst fram å tillbaka både genom arbetet och privat. Nu, fungerar det inte riktigt igen.... stänger jag ned? För att orka möta någon typ av vardag? Vad händer?
 
Jag kan ju inte åka bort... vad det nu är hela mitt resterande liv, jag måste ju hitta ro och vart hemma ska vara! På ett torp i skogen eller i Södertälje?
 
 
 
 
 
1 Pineapple Reosrt skriven

Fin bild =)

Svar: Tack så mycket:)
Carina Norlén

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: