Våga släppa in.....

Det här att våga släppa in människor i mitt liv. Har jag både blivit bättre och sämre på... 
 
Funderar en del på hur mycket jag vågar släppa in människor i mitt liv. Jag blir för mycket... jobb. Det startar processer i dem jag möter och som alla inte riktigt kan hantera... enligt min uppfattning ska tilläggas.
Det gör att man drar sig tillbaka. Jag drar mig tillbaka, orkar inte dra andra just nu.
 
Trots att jag har bättre dagar, måendet är bättre! Även om det blir tyngre ... ibland, som idag. Kanske påverkas jag av vädret, men tror inte det är hela sanningen. Det är den där porschen som drar runt i huvudet, när jag borde nöja mig med min golf i sakligt tempo...
 
Det har funnits dagar då jag tyckt att, nu, nu kan jag börja jobba igen! Speciellt när jag var på torpet och kunde lägga ned alla måsten. Jag borde nog varit kvar, härdat ut ytterligare en vecka. Struntat i kylan och bara varit. En annan dum sak, var att skaffa internet. Dåligt för mig. Fick helt plötsligt behov av att vara uppdaterad och informerad via twitter och linkedin.... och facebook. Helt vansinningt! 
 
Läsandet som jag var så glad över, kom av sig nu när jag kom hem. Åter igen en stressad hjärna. Måste hitta... hitta koden till att koppla ned. Tror inte det bara handlar om medicinsk yoga och mindfullness. Jag måste hitta koden, som gör att jag kan välja mina "slag",  mina "strider". Så att jag blir hel igen, så hel så att jag åter igen kan arbeta, umgås och vara mera Carina, än jag känner att jag är idag.
 
 
1 Aina Strand skriven

Fin bild :)

Svar: Tack:)
Carina Norlén

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: