Valp

Valp = småbarn! Elna växer och tänderna är vassa! Hon testar gränser och matte blir trött! Som tur är har vi två dvärgschnauzers i grannhuset, Morris och Cooper.... ( deras förslag på namn till Elna var... Mini...) skönt med den sociala träningen hon får i leken med grabbarna. 
 
Fredag och idag har vi varit ute typ fyra timmar och hundarna har lekt tillsammans. Skönt, har inneburit sömn för både Elna och matte när vi kommit in.
Problemet är att matten inte hinner sova och när vi sover, hinner vi inte hålla efter hemma. Lägenheten känns som en "kvart", ostädat och känns skitigt. 
 
Mmmm, mm, bara gilla läget. Klarar inte av krav och då får det vara som det är. Känner att jag just nu, lätt blir arg. Hinner inte med, samtidigt såååå har jag faktiskt varit på jobbet, varit på samtal, fixat valpvakt, har sorg, mött mina fina i Hölö, på flera sätt! I sorg och i glädje å både och.... Haft vinklubb med noll koll, som löste sig.... Släppte taget, blev något helt annat än vi brukar. Blev bra, det oxå! 
 
Nu ska jag vara snäll mot mig själv.... Gjort massor den här veckan, det är okej att vara trött, irriterad och arg. 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: