Hemma igen!

Hemma igen! Det är skönt att vara hemma igen, trots ont i halsen. Är nog trött, kanske t o m väldigt trött. Det har varit bra dagar med både sol och regn. Har inte lidit av regnet, är ju ingen paraplymänniska och har ändå inte blivit riktigt våt. Så i min värld är det helt okej väder. 
Jag har inte hunnit se allt som de andra har sett men å andra sidan lär väl Barcelona förhoppningsvis finnas kvar.
 
 
Gaudis verk är fachinerande. Otrolig fantasi, nästan som ett barn som leker med färg och form. Kan också jämföras med när man sitter på en konferens och börjar klottra ringar, fyller i dem, gör nya svängar, kanske ritar in en blomma och fyller på med nya mönster... på det fyller i med grundfärgerna. Jag blir glad av färgerna och lekfullheten i konsten. Sedan finns ju de andra konstnärerna, finns helt klart mycket att upptäcka. Inte en enda lite pryl kom hem förutom någon korv, är nöjd med det också.
 
 
Mina resvänner, som jag känt så länge.
 
 
En detalj av Gaudis verk, skulle behöva köras en gång i photoshop för att få fram skuggan och solens strålar tydligare. Men lekfullheten, så intressant. Det är visst så att han utgick ifrån naturen och all konst är utifrån träd och blommors form. Klart intressant, måste lära mig mera om det vid ett annat tillfälle.
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: