Ledig dag

Japp, så är det! Ledig dag från jobbet, på dan'. Ikväll är det dags för första konfirmandlägret på årtionden. Vi ska visserligen bara vara i Södertälje så det blir ingen lång utfärd men för mig, att sova borta och på liggunderlag med massa annat folk .... Mmm, annorlunda. Just nu känns det .... Hur tusan ska det gå? Pallar jag ha koncentration på ett gäng ungdomar? Funkar nog, men tankarna kommer och går.
 
 
Startar kvällens aktiviteter med att lyssna på musik i S:ta Ragnhilds kyrka. Blir intressant, jag har ju noll koll på Södertäljes musikliv. 
 
I övrigt har jag varit riktigt aktiv. Efter att ha fått påpekande från föreningen om att lägga in en pall och stenar i ett av förråden eftersom det med jämna mellanrum (verkar det som) blir översvämning där. OCH det är där jag förvarar miljoners böcker och "annat-bra-att-ha-i-jobbväg" (relaterat till mitt tidigare liv) så var det nödvändigt att fixa det. Fy tusan så mycket prylar det är, på en minimal yta. Nästa projekt måste bli att slänga det som verkligen inte behövs längre. Får bli... Senare, någon gång 😉
Jag lyckades riva potatisförvaringen med de minimala verktyg jag har och fick hjälp att såga och fixa dit pallen. Funkar iaf hjälpligt till nästa gång energin finns för att bygga ett bättre golv och ta bort hyllorna som är mindre bra. Dröjer typ tre år tills dess.
 
Varit ute och promenerat med Elna och ger folk ett glatt leende eller mera "typ-galen-tant-som -pratar -med-hunden-som-om-den-skulle-fatta" så idag var jag tvungen att förklara för en yngre herre som verkligen trodde jag var knäpp. Elna titta nämligen på en plåtslagare uppe på ett av taken, typ 12 våningar upp, jag lät henne stå och titta länge tills jag började prata med henne. Jag har någon idé att det är bättre att hon får ta in intrycken än att jag släpar bort henne, sedan kommer hon när jag kallar och vi kan gå vidare. Så skyllde på att hon är typ valp.... Bla bla bla.. Hehe... Vet inte riktigt om det ändra uppfattningen om mig, men dock ett försök. 
 
 
 
Livet blir lite bättre för var dag som går. Energin återvänder faktiskt, sakta, sakta. 
Jag tänker låta mitt arbete börja från början så jag ska faktiskt delta i en kurs "ny i stiftet" haha, ja det är ju lite blandat. På ett sätt är jag verkligen inte ny i stiftet. Jag satt ju faktiskt i olika styrelser redan i början av 1980 talet men jag har ju varit borta från stiftet sedan 2001 även om jag infiltrerade mig genom att sitta i stiftets tidningsredaktion, Portalen. Men nu är jag ju ny, i en annan tjänst. Mycket måste ju hänt sedan tidigt 2000 tal, om inte annat borde tjänstemän bytts ut och förhoppningsvis får vi träffa några av dem. 
 
Heltiden, närmar sig så sakteliga. Bara en vecka kvar. 
 
 
 
Altanen ska snart få sig en rengöring och åter bli ett rum. Hittade ett insektshotell på granngården som jag funderar lite på. Vet dock inte om det är så klokt .... Utrymmet är ju trots allt begränsat på altanen 😊 och det kanske blir insekter i fikat? 
 
 
 
Hej å hå. Nää läge att packa ihop sovsäck å liggunderlag för att åka på läger. 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: