Askonsdagen

Idag inleds fastan med askonsdagen. Fastan i Svenska kyrkan handlar inte om mat, iaf inte enbart om mat. Utan reflektion kring hur jag lever mitt liv. Delar jag med mig? Hur vill jag leva mitt liv? 
 
Min fasta handlar om mig själv i relation till andra. Nördar ner mig i anknytningsteorin och dess mönster. Vad och hur relaterar jag till det? Vilka mönster finns? Eller finns, det mönster? Vad har jag givit vidare till mina barn? Är det något som måste förändras? Vad behöver jag ändra på? 
Vad är det som gör att jag har svårt att sätta gränser? Vilka gränser är viktiga för mig? 
 
Mmmm, finns lite att tänka på. 
 
Jobbet då? Jo, det går men .... mitt problem är att allt går såååååå långsamt. Brist på organisation gör mig .... Lätt distraherad, orolig, irriterad.....och... För tusan, kan det bli någon ordning, eller? 
 
Hemma, rörigt och ostädat. Och noll ork till att fixa. 
 
Skitdag! 
 
 
Tärningen är kastad..... Bara att fortsätta...
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: