I put a spell on you

Fan hjärnan gör inte som jag vill. Tänker egna tankar, kan inte styra ... Hur mycket jag än vill. Skit samma. Ger sig kanske, till slut..
 
e väl bara att ro på, ha tillit att allt löser sig.
 
 
 
Träffat min fina handledare och lika fina man i Nyköping idag. Promenerade med Elna runt Nyköpingshus och träffade en dvärgschnauzer hane på 6 år. Lite bus blev det men det var inte läge att släppa vovvarna. Däremot blev det släpp i hundhagen med tre andra hundar. Geggigt blev det! Elna var både yngst, minst.... Å såklart snyggast 😉 attityd har bruden oxå. Ingen som ens skulle försöka sätta sig på henne, attityd! Allra underbaraste Elna. Duktig på att lyda, iaf idag, så hon fick gå lös. Läskigt när hon börja jaga änder och pep ut på isen, tror dock att det inte var djupt där hon rusade ut. Det var nära land och vass. Ja, men hon kom när jag ropade så allt gick väl! Måste åka ut så att hon får vara mera lös och öva än mera på inkallning. Hon är ju bara valp ännu så länge, så vågar inte lita på henne ännu. 
 
Saknar datorn, formuleringarna blir inte så kloka här.  Det blir lite hipp som happ. Jag vill ju egentligen få till. Eftertanke .... I mötet med andra, hur vi agerar... Hur vi kan stödja och kanske hjälpa .... Genom min blogg. Men i en lång period nu har min egen eftertanke inte sträckt sig så långt. Formuleringarna är taffliga.... Blir så direkt ner på plattan. Just nu är jag väldigt trött, sover, hostar, sover, hostar.... Och trots minst åtta timmars sömn är jag fortfarande trött. Vill bara att det ska vända .... Längtar galet mycket efter isfria gator, sommar, långa promenader, skratt och att få simma..... Vill att min ork ska återvända. Det är inget liv att leva, orkeslöshet.... Usch! 
 
Oron finns nog också kring hur det ska bli att arbeta åtta timmar per dag, ja, jag vet.... En sak i taget, just nu fyra timmar per dag.... Men kan ju inte hjälpa.... Har ju en Porsche i huvudet och för många möjligheter i form av ballonger, bara att dra i ett snöre så kommer en idé nedfarandes. Släpper jag det snöret och drar i nästa kommer nästa idé...... Inte lätt att förändra en människa.... 
Jag gör så gott jag kan, att anpassa mig, att coola......
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: