Enkelt utan att föreställa sig

Gör ett nytt försök att skriva ner några tankar. 
Jag är otroligt tacksam för att fungera som en människa igen. Att orka arbeta och ibland orka träffa vänner, någon gång blir det även nya bekantskaper som är intressanta att fortsätta lära känna. 
 
Dagen var god! Min vän Magnus dök upp i stan och tillfälle att fika dök upp. Tänk att ha 32 år tillsammans! Att ses bara ibland och det gör såååå gott i hjärtat. Att få vara precis sådan jag är, att han kan vara precis så som han är. Med alla glädjeämnen, alla sorger, alla upptäckter och bara... Ja, bara enkel rak kommunikation. Fantastiskt fina människa. 
 
Idag träffade jag även några andra vänner och gick ut för att äta och lyssnade sedan på Måns som kom till Tälje. Duktig grabb, fantastisk energi och väldigt duktig. Det blev en annan typ av möte. Också hjärtligt och gott med mycket skratt. 
 
Det här att få vara precis just den man är utan massa trams. Enkelt utan att föreställa sig, det är egentligen mitt största behov. Och att jag möter dig på samma sätt. Respektfullt utan att trampa, klampa över din gräns. Det är svårt, väldigt svårt att veta vart och hur jag ska göra det. Det är så lätt att vilja för mycket, göra för mycket, när det enda som kanske behövs är att du vet att jag finns. Det kanske inte alltid är rätt att gå på intuition. Jag vet inte.... Gör så gott jag kan! 
 
Och så denna utseendefixering.... Pallar inte den. Människan är vacker som den är och för mig är innehållet det viktigaste. En vacker människa är den som vågar känna, berätta och lyssna till sitt hjärta. Lessnar på att höra om snygga vader.... Kvittar om personen i fråga har noll IQ.... jaja....
 
Längtar till mera energi, att träffa flera vänner fast mest av allt längtar jag efter att sitta ned med mina barn och snacka om allt mellan himmel och jord, och mitt lilla hjärta, Elna. Imorgon ska jag hämta henne. 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: