glömska, jobb å vänskap

Jag arbetar på pastorsexpeditionen den här veckan. Växeln är den viktiga uppgiften och till det är det en del saker som måste lösas när folk ringer. Intressant att möta människor på det sättet, å andra sidan sååå är det inte så stor skillnad på det jobbet och de jobb jag har haft tidigare eller egentligen har som diakon. Bemötandet är det viktigaste, sedan kan det vara tunga och svåra uppgifter som skall lösas men med en gnutta hopp kanske den på andra sidan kan dra på smilbanden och så gör vi så gott vi kan. Det brukar bli bra då, men det både ger och tar energi. Jag är helt slut efter dagen, som börjar vid åtta och avslutas efter fem. 
 
Det här med min berg- och dalbana är tungt. Den här veckan har varit mycket bättre men trots att jag har energi på jobbet verkar det inte riktigt räcka till på kvällen. Förhoppningsvis blir det lite bättre allt eftersom tiden går. Har drygt en vecka kvar till semestern och det blir bra. Lediga dagar, kanske lite sol men iaf en del tid i skogen. Blir bra! Jag hoppas jag slipper de tunga svackorna bara. 
 
Lyckades glömma laddkablar till telefonerna på jobbet, lite surt. Men det blev en lugn kväll iaf. Bilderna på paddan är inget vidare så det blir nog inga, om jag inte lyckas fiffla till det. 
 
Sådan rörig text det blev, men det är lite så det är just nu. Mycket av allt och framförallt av jobbet och saknaden av Elna som inte kan vara med på jobbet den här veckan. 
 
God natt! 
 
Vänskap..... Att bara vara... Få vara som man är och ända vara omtyckt, det är det finaste ❤️
För mig, det allra, allra kärleksfullaste handling jag vet! 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: