En månad

 
Idag har jag arbetat en månad, på heltid. Min första månadslön bör dyka upp om några dagar. Första lönen för utfört heltidsarbete sedan augusti 2012. Finns några hål att stoppa in det i.
 
Stiftet har kompetensdagar kallade profildagar för pedagoger, musiker, präster och diakoner. Bra dagar med bra innehåll. Många kontakter Både gamla och nya, underbart att se och pratade med några. Konstigt, men några har blivit gråhåriga och andra överviktiga, några såg ut som förr. Vi som inte känner oss en dag över 23 år 😊. 
Min reflektion över mig själv och mitt agerande i mötet med andra, är ursäktande. Att svara på frågan vart jag jobbar, börjar med att jag inte jobbat, bara en månad och varit sjukskriven länge. Egentligen, vad spelar det för roll? Ingen vill ju höra misslyckanden och är nog inte så intresserad av samtalet egentligen. Det bara "är"... Bekräftelse? Att man känner många? Typ tre, fyra personer pratade jag verkligen med, delade liv, erfarenhet av livet som är och var. Det var det viktigt! 
 
Något annat som var gott för mig, var kunskapen om eurodiakonia.org, det vill jag veta mera om! Åhh, blev sugen att söka jobb i Bryssel och jobba med påverkansarbete igen. Det vill jag, nån dag när jag är friskare med ork och förmåga att skilja på ditt och datt. Åter vara strukturerad! Drömma får man ❤️
 
 
Det som är fint och uppbyggande är gudstjänsterna när man samlas många! Vi firade mässa i folkets park. Diakonen dukade inför måltiden och solen sken på oss när vi sjöng och sjöng. För mig några nya psalmer med fantastisk text! 
 
 Benny Andersson och Ylva Eggehorn! 
 
 
 
Välsignade blir vi för att föra vidare ut i världen. Guds kärlek till oss alla. Bär vidare, gör gott, se och lyssna.
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: