Jobb å andra tankar

Försökte titta på Ann Heuberlin och programmet om psykisk ohälsa. Fixade det inte, fullt ut.  Det blev på något sätt för nära, just nu. Berättelserna om ångesten och att på något sätt inte tillhöra. Får försöka igen, det går väl i repris. 
 
Jobbar på, idag dukade vi bl a inför födelsedagsfesten som skall vara på torsdag. Intressant hur mycket arbetstid det går till praktiska bestyr. Någon hade valt att börja vika avancerade servetter, men inte gjort klart! Den som känner mig vet att det inte riiiiiktigt är min grej.
Dukar som ska läggas på bord och innan man kommit dit ska det möbleras om. Å sedan, tallrikar, bestick, glas, koppar, tårtgafflar.... Ljus å blommor ska det pyntas med. Slå in presenter, beställa landgångar å tårtor, rosor som ska delas ut...rackarns' mycket arbetstid för två diakoner, en församlingsassistent och vaktmästare. Funderar på om det verkligen är väl använd tid? Men, men .... Så ser det ut just nu.
Undrar bara hur mycket tid efterarbetet tar på torsdag, å så får jag inte glömma att köpa Ramlösa och lättöl, hämta blommor och.... Vad mera? Det dyker säkert upp något. 
 
Servetter! 
Ett bord som är halvklart! 
 
 
1 Mela skriven

Såg programmet på svtplay. Fattar att det var svårt. Jag tyckte också det. Och jag tyckte också programmet kom med hopp genom allt det svåra - vi behöver få finnas så som vi är.

Svar: Ja, vi måste klamra oss fast vid hoppet ❤️. Nu är det länge sedan programmet gick och jag har fortfarande inte sett det. Är kanske inte redo för det ännu? Men hoppet, finns hos mig, att bli helare. Kram
Carina Norlén

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: