Äkta

Att vara äkta, att vara ärlig. Det är vad livet handlar om. Efter en dag på sjukhuset inser jag att det är vad allt handlar om. Tillbaka till grunden, det som grundar mig, att vara äkta. Här och nu, det enda som betyder något. Saker, prylar.... Samla, spara.... Det kvittar, det enda som funkar är äkthet och ärlighet. 
Det suger när man är så trött som jag är just nu, men det är då, det gäller. Äkthet och ärlighet.
 
fast å andra sidan kan jag undra ..... Vad är det då? Att vara äkta? Uttrycka sig från hjärtat.... Utan att skada? Eller? Ärlighet, handlar det om samma sak? Men när skadar man, när sårar man? Bara för att man uttrycker sig, ifrån sitt hjärta? 
 
Nu när jag är trött, uttrycker jag mig rätt krasst. Pallar inga omskrivningar, bara rakt på.... Vet inte riktigt hur det landar men tror att det är det bästa jag kan göra, precis just nu.
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: