Blå häst ... Del två

 

                              Herre förbarma dig
                              och se med särskild ömhet
                              till dessa personer
                              som är så väldigt logiska,
                              så väldigt praktiska,
                              så väldigt realistiska
                              att de blir irriterade 
                              över att man kan tro på
                              en blå liten häst.
 
Dom Helder Camara......
 
I mitt hjärta fanns bönen, från 1985. Den som jag inte riktigt förstod innebörden av då, men som fastnat, väntat på att få blomma ut, så att jag skulle få tillbaka hoppet. 
 
Nu finns den i mitt hem, en symbol för hoppet. Min akvarell av en blå häst.
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: